Boden - Björknäsgymnasiet

   
Det hänger på språket : lärande och språkutveckling i grundskolan
Komihåglistan är tom
Vis
Hylla
  • 370
Titel och upphov
  • Det hängerspråket : lärande och språkutveckling i grundskolan
Utgivning, distribution etc.
  • Lund : Studentlitteratur, 2006
DDC klassifikationskod (Dewey Decimal Classification)
  • 370.1
Annan klassifikationskod
  • F:dofa
  • Eaaca.02
Fysisk beskrivning
  • 439 s. ; 23 cm
Anmärkning: Allmän
  • 2. tr., 2007 ; 6. tr., 2010
Term
  • Språkutveckling
  • Barnspråk
  • Läs- och skrivkunnighet
  • Children Language
  • Language acquisition
  • Literacy
Personnamn
  • Bjar, Louise, 1956- Utgivare, redaktör, sammanställare
ISBN
  • 91-44-03917-4
  • 9789144039176 (2. tr.)
*00008374aam 12202137 a 4500
*001226105
*00520160307121649.0
*008060308s2006    sw ||||      |00| 0 swe c
*020  $a91-44-03917-4
*020  $a9789144039176 (2. tr.)
*035  $a(SE-LIBR)10113133$x10113133
*040  $aUilu$dNB
*082  $a370.1$222
*0830 $a372.6$222/swe
*084  $aF:dofa$2kssb/7
*084  $aEaaca.02$2kssb/7
*24500$aDet hängerspråket :$blärande och språkutveckling i grundskolan /$cLouise Bjar (red.) ; [översättning av kapitel 11, 12 och 16: Bengt Brodow]
*260  $aLund :$bStudentlitteratur,$c2006
*300  $a439 s. ;$c23 cm
*500  $a2. tr., 2007 ; 6. tr., 2010
*592  $aClip2MM$b2016-05-19
*650 7$aSpråkutveckling$2sao$0164013
*650 7$aBarnspråk$2sao$0140494
*650 7$aLäs- och skrivkunnighet$2sao$0152508
*650 0$aChildren$xLanguage
*650 0$aLanguage acquisition
*650 0$aLiteracy
*7001 $aBjar, Louise,$d1956-$4edt$0219928
*852  $h370
*950 s$6650$aBarn$xspråk$uBarnspråk
*950 k$6650$aSpråk$uBarnspråk
*950 k$6650$aBarn$uBarnspråk
*950 k$6650$aFlerspråkighet hos barn$uBarnspråk
*950 k$6650$aTvåspråkighet hos barn$uBarnspråk
*950 k$6650$aSpråkinlärning$uBarnspråk
*950 k$6650$aSpråkutveckling$uBarnspråk
*950 k$6650$aSpråkinlärning$uSpråkutveckling
*950 k$6650$aSpråk$uSpråkutveckling
*950 k$6650$aBarnspråk$uSpråkutveckling
*950 s$6650$aLiteracy$uLäs- och skrivkunnighet
*950 s$6650$aLitteracitet$uLäs- och skrivkunnighet
*950 s$6650$aAlfabetism$uLäs- och skrivkunnighet
*950 k$6650$aAnalfabetism$uLäs- och skrivkunnighet
*950 k$6650$aLäskunnighet$uLäs- och skrivkunnighet
*950 k$6650$aSkrivkunnighet$uLäs- och skrivkunnighet
*950 k$6650$aAlfabetiseringskampanjer$uLäs- och skrivkunnighet
^
Det finns inga omdömen till denna titeln.
Klicka här för att vara den första som skriver ett omdöme.

MTM:s talboksannotation: Boken erbjuder ett brett spektrum av texter som behandlar språk, utveckling och lärande med utgångspunkt från nyare forskning. Den lyfter fram perspektiv på tal- och skriftspråk, flerspråkig utveckling samt elevers möte med både lästexter och texter som de själva skriver. Även om läs- och skrivsvårigheter. Vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling. Förlagsinformation: Kunskapsutveckling och lärande i grundskolan bygger på språklig grund - elever läser och skriver för att lära, både när de arbetar på egen hand och i grupp. Språk i tal, men också i skrift, blir därmed de verktyg som utgör förutsättningen för all undervisning. Boken inleds med en kort introduktion kring språk och lärande. Därefter följer femton kapitel som bl.a. behandlar: - tal och samtal o flerspråkig utveckling. - läsning, textförståelse och boksamtal. - genreskrivning och textanalys. - möten med läromedelstexter och skolans textvärldar. - datorn som verktyg för läsning och skrivning. - läs- och skrivsvårigheter samt dyslexi. Boken vänder sig till alla med intresse för skolelevers tal- och skriftspråksutveckling och lärande, till exempel studenter på lärarutbildning, studerande i språkämnen vid universitet och högskolor, lärare verksamma i grundskolan samt specialpedagoger och logopeder.

Sänd till
Ex.namnStatusFörfallodagTillhörHylla
Ex8Utlånat28.12.2018Björknäsgymnasiets bibliotek370